راه اندازی کسب و کار جدید به چه صورت است؟ از کجا باید شروع کنید؟ چگونه می توانید به موفقیت برسید؟ شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که قبل از شروع کار کاملا آماده شده اید، اما متوجه می شوید که اوضاع به آسانی آنچه تصور می‌کردید نیست. برای راه اندازی  یک کسب و کار موفق، باید خود را با شرایط جدید وفق دهید.
انجام تحقیقات عمیق در بازار در زمینه راه اندازی کسب و کار و مشتریان بالقوه کسب و کارتان بخش مهمی در تهیه یک طرح  کسب وکار است که شامل اجرای نظرسنجی، برگزاری گروه های همه پرسی و تحقیق درباره جنبه های مختلف بازار و داده های عمومی است.
قبل از شروع فروش محصول یا خدمات خود، باید نام تجاری خود را انتخاب کنید. حتما با کارآفرینان یا صاحبان کسب وکار  مختلف صحبت کنید. به سرعت خواهید فهمید که شروع کار به تلاش بسیار زیادی نیاز دارد و یک ایده بدون داشتن تلاش به یک تجارت تبدیل نمی شود.

همیشه با “چرا ؟” شروع کنید. خوب است بدانید که هدف شما از راه اندازی کسب و کار چیست. در این فرآیند باید مشخص کنید که کسب و کار شما به یک شخص و یا به یک سازمان و شرکت خدمات ارائه می‌دهد. هنگامی که دلیل شما ارائه خدمات یا محصول خوب است، دامنه تجارت شما همیشه بزرگتر و گسترده تر خواهد شد.
صرف نظر از این که کسب و کار شما از چه نوعی است، درک ایده ای که دارید بسیار حیاتی است. بسیاری از مردم تصور می كنند كه ایده بسیار خوبی دارند و بدون این كه فكر كنند مشتری هایشان چه کسانی خواهند بود یا اینکه چرا این افراد می خواهند از آن ها خرید كنند، شروع به راه اندازی کسب و کار خود می كنند.

هنگامی که ایده خود را برای راه اندازی کسب و کار عملی کردید باید چند سوال مهم از خود بپرسید: هدف از کار شما چیست؟ قصد دارید تا به چه کسانی بفروشید؟ اهداف نهایی شما چیست؟ هزینه های راه اندازی کسب و کار خود را چگونه تأمین می کنید؟ این سوالات را می توان در یک برنامه تجاری خوب نوشته شده پاسخ داد.

مراحل راه اندازی یک کسب و کار

بدیهی است برای راه اندازی یک کسب و کار نیاز به ایده دارید. برای تبدیل ایده به یک کسب و کار ۱۱ مرحله زیر را طی کنید.

  1. چالش‌های راه‌اندازی یک کسب و کار را در نظر بگیرید.
  2. برای حفاظت از دارایی‌های شخصی، یک شرکت ثبت کنید.
  3. طرح کسب و کار خود را بنویسید.
  4. بودجه لازم را تامین کنید.
  5. از افراد متخصص و مناسب بهره بگیرید.
  6. مکان شرکت را انتخاب کنید و وب‌سایت خود را طراحی کنید.
  7. تبدیل به متخصص بازاریابی شوید.
  8. ارزش قابل ارائه و نقاط تمایز خود را مشخص کنید.
  9. پایگاه مشتریان خود را بسازید.
  10. کسب و کارهای رقیب را به صورت جامع بررسی کنید.
  11. برای هر اتفاقی آماده باشید.

راه‌اندازی یک کسب و کار تعهد زیادی را برای شما ایجاد می‌کند. قبل از شروع به کار در مورد زمان، منابع و انرژی موردنیاز اطلاعات کسب کنید. در ادامه مهم‌ترین چالش‌های پیش‌ رو در مراحل راه اندازی یک کسب و کار را فهرست کرده‌ایم.

  • داشتن ایده برای محصول یا خدمتی منحصربه‌فرد.
  • داشتن برنامه و چشم‌انداز برای کسب و کار
  • منابع مالی کافی
  • استخدام کارمندان شایسته
  • کار کردن در ساعات طولانی
  • نا امید نشدن در صورت عدم پذیرش محصولات و خدمات توسط مشتریان
  • مدیریت زمان کارآمد
  • ایجاد تعادل بین کار و زندگی
  • دانستن زمان مناسب برای تجدید نظر کردن در استراتژی‌ها

روش‌های تامین بودجه برای راه‌اندازی کسب و کار

شاخص کلیدی عملکرد (KPI) چیست وچطور میتوانیم بفهمیم که یک کسب وکار چقدر در اهدافش موفق بوده است؟

شاخص کلیدی عملکرد (KPI)، مقادیری قابل اندازه گیری است که نشان می­دهد یک شرکت چقدر به طور موثر، در دستیابی به اهداف کلیدی کسب و کار موفق بوده است. سازمان ­ها برای ارزیابی موفقیت خود در دستیابی به اهداف، از شاخص کلیدی عملکرد در چندین سطح استفاده می­کنند. KPI سطح بالا ممکن است بر عملکرد کلی کسب و کار متمرکز باشد، در حالی که KPI سطح پایین ممکن است روی فرآیندهای بخش هایی مانند فروش، بازاریابی، منابع انسانی، پشتیبانی و سایر موارد تمرکز کند.
شاخص­ های کلیدی عملکرد، شاخص­ های مهم پیشرفت به سمت یک نتیجه مورد نظر هستند. KPI ها تمرکز برای بهبود استراتژیک و عملیاتی و مبنایی تحلیلی برای تصمیم ­گیری را ایجاد می­ کنند و به تمرکز توجه بر روی بیشترین اهمیت کمک می­ کنند.

پیتر دراکر معروف گفت: “آنچه اندازه گیری می­ شود، انجام می­ شود.”

مدیریت با استفاده از KPI شامل تعیین اهداف (سطح مطلوب عملکرد) و ردیابی پیشرفت در برابر آن هدف است. مدیریت با KPI اغلب به معنای تلاش برای بهبود شاخص ­های برجسته است که بعدا مزایای عقب افتاده را به همراه خواهد داشت. شاخص ­های برجسته، پیش درآمد موفقیت در آینده هستند. شاخص­ های عقب مانده نشان می­دهد که سازمان چقدر در دستیابی به نتایج در گذشته موفق بوده است.